27.11.16

LA PROFESSORA ENCARNA VIÑAS (VI)


"Encarna Viñas era com un caliu encès enmig de la cendra que desprenia espires i calava foc l’herba tendra que cada any  rebrotava al seu voltant."
(Pere Carrió Villalonga, 2004)

Encarna amb els seus pares

Després d’ensenyar als futurs mestres va treballar a dos instituts: Joan Alcover i Antoni Maura.

Amb els anys va anar perdent l’oïda i un dia que la vaig trobar m’ho va comentar i la vaig trobar desanimada perquè en va dir: “Carrió, no em sent a gust”.  La vaig animar.

En poc temps es va jubilar.

El 1993 Encarna havia enviudat de Josep Maria Llompart però tot i així seguí essent una figura present en els homenatges que un conjunt d’institucions culturals mallorquines, sobretot promogudes per la OCB, retien al seu marit.

Deu anys més tard morí a Palma, un any després que el Govern de les Illes Balears li concedís el Premi Ramon Llull (2002).
Encarna Viñas Olivella va morir l’11 de desembre de 2003 als 83 anys , després d’una llarga vida plena d’alegries i tristeses; plena de coses que omplen i coses buides de contingut. 

Encarna, segurament va donar tot allò que va rebre i encara més. Els seus alumnes així ho entenguerérem i per això li retérem un senzill homenatge el dia 12 de febrer de 2004.
Aquests són alguns dels records que tenim d’ella, la nostra professora


Entre els assistents, la seva germana Gabriela i la seva neboda Cèlia. També el mestre de mestres, Melcior Rosselló Simonet.


Entre els parlaments: companys, ex-alumnes i amistats.

Aquells que no pogueren venir enviaren la seva recordança per escrit.


També recordàrem les escenes i moments memorables de les seves activistats i la seva presència a la Normal.



He conservat un bon record dels meus estudis de mestre gràcies a persones com Encarna Viñas. Res! Allò que importa, allò que queda... és que Encarna va aconseguir quelcom important a la vida: que molts la recordem amb estimació.



 Per a més informació: