4.3.17

RECORDANT EL SEGON CURS II

El segon curs era trascendental pel nostre futur perquè seguien abandonant molts d'alumnes. Jo aleshores no tenia l'interés posat en els estudis sinó en els amics i el joc. Les clases m'avorrien i per això en el meu record queden les anècdotes més divertides.
Primer parlaré d'alguns professors i en un altre escrit, dels alumnes, amics o no.
En Lengua Española seguia tenint problemes d'escriptura però no de lectura. El professor que ens va tocar era Salvador Galmés, bona persona, i em vaig aprendre de memòria el romanç "Abenámar, Abenámar.... moro de la moreria". Potser no vaig aprendre res més.
Les Ciències Naturals estaven a càrrec del professor més singular de l'Institut, senyor Maximino San Miguel, al qual li dedicaré un "post" tot per ell. Féiem les classes en el seu laboratori i quan entràvem ell anava a una habitació reservada i es posava una bata blanca "para que no me ensucuieis el traje. Efectivament anava sempre vestit com un "dandy". Al costat de la seva taula hi havia un esquelet i quan ell anava a posar-se la bata, algun agosarat posava una losca o un llapis entre les dents de l'esquelet humà. Quan ell tornava i veia la broma, li deia al primer alumne que tenia prop: "Usted! vaya y tire a la basura el objeto que tiene en la boca el compañero!". No s'enfadava i començava a demanar la lliçó, quasi sempre als mateixos. Si no la sabies, sovint t'insultava com per exemple: "Borrico! No sabe usted nada! Vaya al asiento con un cero!..." Sobre els exàmens ho deix per una altra ocasió.


Com professors que ens vigilaven durant les hores d'estudi en record molts: senyor Olesa (Fu-Manxú), senyor Francesc de B. Moll (aleshores professor d'italià), senyor Morell (Pinguí), senyor Ribas (Beato Ribas), senyor Joaquim Verdaguer Travesí (us contaré una anècdota interessant, en el seu moment), senyor Jaume Albertí (Ojitos),...
Sobre les classes de Geografia i Història amb el senyor Carlos José Guitart us remet a l'article que li vaig dedicar com primer meu professor d'Història.  [Enllaç directe]

LLegiu també anteriors articles:
Recordant el segon curs I
Recordant el primer curs