3.3.17

RECORDANT EL SEGON CURS I


El segon curs de batxillerat a l'Institut fou bastant diferent del primer. Per una banda ja no érem novells i ens pujaren un poc els fums. El nombrós grup de primer s'havia dividit en dos: A i B; i ens posaren  a la zona anomenada Sibèria, per la geló que hi feia. Evidentment, sense estufes ni calefactors. Per encalentir-nos no estàvem aturats i això produïa problemes amb el professorat. Havien abandonat bastants d'alumnes de primer i amb els nous no arribavem a quaranta per grup. Les aules estaven una vora l'altre i per això i perquè compartíem algunes classes junts, com el dibuix, la religió i la gimnàstica, seguíem l'amistat entre grups. Algunes classes i l'estudi eren a la nostra aula però en el cas d'algunes específiques anàvem a l'aula del catedràtic, segurament perquè no volien passar fred. Per exemple el dibuix era una aula molt gran de la mateixa Sibèria, al fons, on assistíem tots dos grups junts i teníem el catedràtic Salvador Adrover i l'adjunt Jaume Mir, l'escultor, segurament conegut de molts de vosaltres. La religió, també tots junts, la féiem a la capella amb el prevere Jaume Capó Villalonga, que em queia millor que el prevere Joan Capó Bosch (no eren parents). Don Jaume era diferent i feia les misses, que eren obligatòries i es feien abans de començar les classes. Una temporada vaig fer d'escolanet perquè això pujava nota. 


També el catedràtic de Física i Química, senyor Casares, sovint ens feia anar, per grups separats, al seu laboratori de la planta baixa, però no cregueu que féiem experiments. D'això ni un, sols escoltar-lo i com que la classe era a les tres i mitja de l'horabaixa, alguns féiem la becadeta. Record que com que estàvem per llista alfabètica, jo estava a primera fila dormidet i molt prop hi havia la taula del catedràtic que a un costat tenia una piqueta amb un grifó. De sobte un raig d'aigua em va envestir a la cara i vaig despertar-me desorientat: - "zeñó Carrió, no ze me duerma"- deia el catedràtic eixugant-se les mans. Em vaig empegueir un poc.

LLegiu: Recordant el primer curs